Dlaczego NIK TRIPS wycieczki motocyklowe?

Myślisz o podróży w grupie ludzi myślących podobnie, poszukujących pięknych krajobrazów i lubiących jazdę na motocyklu? Po drogach i bezdrożach, z szacunkiem do przyrody i natury, w słońcu i deszczu, by dotrzeć do miejsc ukrytych, wartych zobaczenia?

Doświadczony i licencjonowany przewodnik motocyklowy dba o bezpieczeństwo i wygodę grupy, aby każdy mógł czerpać pełną przyjemność z jazdy. Dopracowane trasy, także po ścieżkach i drogach nieutwardzonych, zawierają szlaki turystyczne i tematyczne, by znaleźć własny sposób na poszukiwanie piękna Polski.

Malownicze pola uprawne, majestatyczne góry, gęste lasy, jeziora otoczone wzgórzami, równiny i pagórki, śpiące wsie, urokliwe miasteczka, ruiny zamków, skały i pomniki przyrody. Oprócz krajobrazów czekają na nas noclegi w wyjątkowych obiektach, urzekających autentyczną przestrzenią, gdzie wspólnie przy stole możemy poznawać regionalne zwyczaje, kulturę i kuchnię.


Koncepcja i typy wycieczek:

ADVENTURE: motocykle typu ciężkie enduro na szosowych oponach (lub terenowych dual), może być z kuframi (lepszy będzie bagaż lekki, bo to wycieczka a nie wyprawa), bez pasażerów, jazda po bocznych drogach asfaltowych, czasem głównych, czasem tych lokalnych i zniszczonych, oraz szutrowych. Może pojawić się element terenowy z wyzwaniem dla całej grupy (np. przejazd brodem, przeprawa przez przeszkodę). Trasa malownicza, dynamiczna, z nastawieniem na pokonany dystans (średnia prędkość jazdy ok. 45 km/h). Postoje rzadkie, przerwa na lunch, tankowanie. Noclegi w miejscach z charakterem i dobrą kuchnią, lokowanie w pokojach dwuosobowych (jedynki za dopłatą w zależności od obiektu). Kolacja wspólna z naciskiem na lokalną kuchnię (ognisko czy grill dopuszczalne). Miejsca widokowe po drodze, bez zwiedzania. Jazda niezależnie od pogody. Dyscyplina związana z jazdą w grupie.

TOURING: motocykle turystyczne. Bagaż transportuje samochód towarzyszący. Pasażerowie mile widziani. Jazda po najlepszych drogach w regionie, tylko asfaltowych, tempo turystyczne (średnia prędkość jazdy ok. 40 km/h), częste postoje w malowniczych miejscach, zwiedzanie atrakcji turystycznych (opłaty za wstęp we własnym zakresie, oprócz specjalnych atrakcji opisanych w programie). Trasa z nastawieniem na poszukiwanie piękna Polski. Postój na lunch i tankowanie. Modyfikacje i zmiana trasy w zależności od tempa grupy i pogody. Noclegi w hotelach o wysokim standardzie, nie sieciowe ale te z charakterem, z dobrą obsługą i kuchnią. Lokowanie w pokojach dwuosobowych, zawsze z możliwością wyboru jedynki za dopłatą. Wspólna kolacja, raczej w restauracji hotelowej. Możliwe samodzielne podróżowanie i zmiany trasy w zależności od indywidualnych preferencji uczestników.

GRAVEL: motocykle typu średnie i ciężkie enduro na terenowych oponach, lekki bagaż, lub bagaż transportowany przez samochód, beż pasażerów. Jazda po drogach szutrowych, polnych, gruntowych, ścieżkach, z przeszkodami terenowymi. Minimalny udział dróg utwardzonych w czasie jazdy. Podczas wycieczki krótkie szkolenie z techniki jazdy po luźnych nawierzchniach (instruktaż i ćwiczenia). Wymagane doświadczenie w jeździe terenowej (najlepiej po szkoleniu w szkole enduro). Trasa z nastawieniem na przyjemność i fun z jazdy po szutrach, z przeszkodami przeprawowymi. Bez zwiedzania. Dystans zależny od trudności trasy. Przerwy i postoje kondycyjne. Lunch gdziekolwiek i niekoniecznie. Noclegi w miejscach z charakterem i dobrą kuchnią, lokowanie w pokojach dwuosobowych (jedynki za dopłatą w zależności od obiektu), możliwy obniżony standard jeśli rekompensuje to lokalizacja. Kolacja wspólna z naciskiem na lokalną kuchnię (ognisko czy grill wskazane). Zmiany w trasie i harmonogramie czasowym zależne od pogody i sytuacji w terenie. Dyscyplina związana z jazdą w grupie.